Dersin Adı | Web Tasarımının Temelleri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBP 103 | Güz | 3 | 0 | 3 | 7 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrenciye web tasarımın temelleri ve web tabanlı programlama hakkında kapsamlı bilgi ve yetkinliklerin kazandırılmasıdır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders kapsamında öğrencilere web tabanlı yazılım geliştirme temellerinin kazandırılması adına web tasarım, programlama, Bu bağlamda temel web tasarım kuralları, ilkeleri, sayfa içerik yönetimi ve web programlama dilleri gibi konular ele alınacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Web Tasarıma Giriş | Gün, M. E., "Her Yönüyle HTML 5", Kodlab (2017) Bölüm 1 |
2 | Temel Kavramlar, Temel HTML Etiketleri | Gün, M. E., "Her Yönüyle HTML 5", Kodlab (2017) Bölüm 1 |
3 | Form Tasarımı | Gün, M. E., "Her Yönüyle HTML 5", Kodlab (2017) Bölüm 2 |
4 | HTML5 ile Gelen Yenilikler | Gün, M. E., "Her Yönüyle HTML 5", Kodlab (2017) Bölüm 3 |
5 | Stil Şablonu (CSS) ile Web Stilleri - 1 | Gün, M. E., "Her Yönüyle HTML 5", Kodlab (2017) Bölüm 4 |
6 | Stil Şablonu (CSS) ile Web Stilleri - 2 | Gün, M. E., "Her Yönüyle HTML 5", Kodlab (2017) Bölüm 4 |
7 | Stil Şablonu (CSS) ile Web Stilleri - 3, Proje Sunumu | Gün, M. E., "Her Yönüyle HTML 5", Kodlab (2017) Bölüm 4 |
8 | Ara sınav | |
9 | Bootstrap CSS Framework ile Çalışmak - 1 | Gün, M. E., "Her Yönüyle HTML 5", Kodlab (2017) Bölüm 5 |
10 | Bootstrap CSS Framework ile Çalışmak - 2 | Gün, M. E., "Her Yönüyle HTML 5", Kodlab (2017) Bölüm 5 |
11 | Javascript, jQuery - 1 | Gün, M. E., "Her Yönüyle HTML 5", Kodlab (2017) Bölüm 6 |
12 | Javascript, jQuery - 2 | Gün, M. E., "Her Yönüyle HTML 5", Kodlab (2017) Bölüm 6 |
13 | Şablon Tasarımı | Gün, M. E., "Her Yönüyle HTML 5", Kodlab (2017) Bölüm 7 |
14 | İçerik Yönetim Sistemleri | Gün, M. E., "Her Yönüyle HTML 5", Kodlab (2017) Bölüm 8 |
15 | Web Uygulama Örnekleri | Gün, M. E., "Her Yönüyle HTML 5", Kodlab (2017) Bölüm 9 |
16 | Final |
Ders Kitabı | Ders slaytları, çıktıları ve dijital program kaynak kodları Gün, M. E., "Her Yönüyle HTML 5", Kodlab (2017) ISBN : 9786059118866 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
- Sarıbıyık, C., "CSS3", Kodlab (2016) ISBN : 978-605-9118-781 - Baltalı, S.,"JQUERY", Kodlab (2011) ISBN : 978-605-4205-394 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 8 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | - | - |
Seminer/Çalıştay | 1 | 12 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 35 |
Final Sınavı | 1 | 45 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 55 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 45 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 6 | 96 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | - | - | |
Seminer/Çalıştay | 1 | 6 | |
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | |
Final Sınavı | 1 | 18 | |
Toplam | 183 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel düzeyde bilgisayar donanımı ve yazılımı bilgisine sahiptir.
| X | ||||
2 | İnternet ve ağ teknolojilerini kullanarak gerekli uygulamaları geliştirir. | X | ||||
3 | Değişen koşullara uyum sağlamak için alanındaki gelişmeleri takip eder. | X | ||||
4 | Alanındaki deneyleri yürütür ve sonuçlarını analiz eder. | |||||
5 | Alanı ile ilgili temel programlama dillerini kullanır. | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili temel ihtiyaçları karşılayan, yazılım, donanım veya her ikisini içeren bir bilgisayar sistemi tasarlar ve kurar. | X | ||||
7 | Bilgisayar programcılığı alanı ile ilgili güncel gelişmeleri takip ederek yorumlar. | X | ||||
8 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir.mek | X | ||||
9 | Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||
10 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | |||||
11 | Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest